Day Trip Pulau Rawa Package 2023 Harga Murah. Jom!

Kecantikan Pulau Rawa, Johor tidak dapat disangkal lagi sehingga mendapat gelaran Maldives Malaysia disebabkan suasananya seperti di Maldives. Tak berpeluang pergi ke Maldives, dapat pergi Pulau Rawa pun jadilah kan.

Pulau Rawa, Mersing, Johor

Pulau Rawa terletak 16 km dari pantai timur Mersing Johor dan mengambil masa selama 45 minit dengan menaiki bot dari jeti Mersing untuk sampai di Pulau Rawa. Diberi nama Rawa sempena burung merpati putih atau burung merpati "Pied Imperial" (Ducula bicolor) yang menetap di Pulau ini. Burung merpati putih dalam bahasa Melayu tempatan dipanggil Rawa.


Oleh kerana orientasi utara-selatan pulau ini yang unik, air laut yang jernih, pasir pantai yang putih dan agak terselindung daripada perairan yang terbuka di Laut China Selatan. Pulau Rawa adalah pulau karang yang kecil dan indah dimiliki keluarga kesultanan Johor.

Pulau Rawa mempunyai liputan terumbu karang 100% dari terumbu karang tempatannya cukup cetek. Ini menjadikan Pulau Rawa sebuah destinasi yang sesuai untuk aktiviti menyelam bagi mereka yang baru bermula dan juga suka air untuk orang dewasa dan kanak-kanak.



Terpesona melihat keindahan Pulau Rawa ini, Baru-baru ini saya perasan Pulau Rawa semakin dikenali ramai. Rasanya pernah viral suatu masa dahulu. Nak bercuti di Pulau Rawa ni dah tentu kosnya agak tinggi. Sebenarnya ada Pulau Rawa package 2022/2023 murah. untuk day trip lah tapi...

Day trip pun berbaloi juga dengan pakej percutian Pulau Rawa murah, ada juga aktiviti menarik. Tak dapat bercuti bermalam, dapat buat tour day trip pun okey juga. Dapat juga jejak Pulau Rawa yang cantik ni.

Saya kongsikan Rawa Bird Island tour day trip package 2022/2023 dengan harga, itinerary dan juga gambar. Jika berminat sila hubungi person in charge. Contact number di bawah seklai atau boleh save siap siap flyers ni. Simpan buat rujukan. Kotlah nak bercuti ke Mersing dalam waktu terdekat ni kan. Bolehlah singgah sebentar di Rawa Bird Island ni.

Rawa Bird Island tour day trip Package 2022/2023



Rawa Bird Island tour day trip package

Package include

  • HARIMAU ISLAND (clif jump, cave adventure, free dive)
  • HUJUNG ISLAND & TENGAH ISLAND (snorkeling fish & coral points)
  • ALANG'S RAWA (special lunch at rawa island, rest & chill, take photos)
  • Speed Boat
  • Equipment set snorkeling
  • Special lunch (Alang's Rawa)
  • Island Tour 4 points
  • Mineral Water & snack
  • Package exclude 

    Marine Park conservation fee

    - Malaysian RM5/adult RM2/child
    - Foreigner RM30/adult RM15/child
    • Wrist band RM5/pax


    Itinerary Rawa Bird Island tour day trip package 2022

    0930hrs : Gather & registration at designated place (Mersing Habour Centre) and get a short briefing from guide. Arrive at Tengah Island (snorkeling and fish point). Next island to Hujung Island (snorkeling and fish point)

    1300hrs : Arrive at Alang'Rawa (lunch & free activities)
    Last destination to Harimau Island (cave adventure, cliff jump & free dive)
    1600hrs : Get back to Mersing Jetty
    Notes
    the trip schedule is not exact, depending on the level of tides. Tour operator will announce as soon as it is confirmed


    Rawa Bird Island day trip package price

    RM200/ adult (12 years and above)
    RM150/ child (4 - 11 years)
    FOC/ baby (1 - 3 years)


    Rawa Bird Island contact number

    019-2941683 Wan Pulau Tioman




    Post a Comment

    0 Comments